Igre za poticanje rječnika

Dragi roditelji, za ovaj tjedan sam vam pripremila igre koje potiču rječnik, ali i slušnu pažnju vaših mališana. Igre su zabavne i u njima mogu sudjelovati svi ukućani.

 

Leti, skače, pliva, hoda!

Roditelj moli dijete da pažljivo sluša. Kada roditelj kaže nešto istinito, nešto što je moguće u stvarnom životu, dijete treba izvesti neku dogovorenu radnju (npr. pljesnuti dlanovima ili poskočiti). Kada kaže besmislicu, dijete ne treba ništa učiniti. Poslije možete zamijeniti uloge, kao i uvesti nove glagole (npr. plovi, puže, stoji i dr.)

Primjer jednog „kruga“:

Riba pliva

Pas leti.

Ptica leti.

Mačka skače.

Zeko leti.

Krevet hoda.

Pas skače.

Čovjek hoda.

Kuća skače.

Stol pliva.

Jastuk hoda.

Dijete pliva.

Leptir skače.

Avion leti.

 

Koga i što?

Roditelj i dijete jedno drugome postavljaju dvije vrste pitanja: „Koga možemo vidjeti u …?“ i „Što možemo vidjeti u …?“ Potrebno je dati što više odgovora (najmanje 5).

Primjer:

Koga možemo vidjeti u šumi (vjevericu, srnu, ježa, zeca, lisicu, djetlića…)

Što možemo vidjeti u šumi? (drveće, lišće, potok, šumske plodove, šumsko cvijeće, gljive..)

Moguća pitanja:

Koga možemo vidjeti u zoološkom vrtu?

Što možemo vidjeti u zoološkom vrtu?

Koga možemo vidjeti na seoskom imanju?

Što možemo vidjeti na seoskom imanju?

Koga možemo vidjeti na ulici?

Što možemo vidjeti na ulici?

Koga možemo vidjeti kod veterinara?

Što možemo vidjeti kod veterinara?

 

Nađi 5

Roditelj zadaje glagol kojem dijete treba pripojiti pet odgovarajućih imenica. Npr.: „Što možemo otvoriti?“. Dijete treba odgovoriti s pet logičnih rečenica: „Možemo otvoriti vrata. Možemo otvoriti knjigu. Možemo otvoriti torbu. Možemo otvoriti bocu. Možemo otvoriti kutiju.“

U početku se igrajte tako da tih pet predmeta dijete traži i pronađe u obližnjem prostoru, npr. u sobi, u kuhinji, u dvorištu. Ako ne uspijeva, možete pokazati taj predmet prstom, tako da se dijete sjeti njegova naziva i složi rečenicu. Poslije možete igrati samo prema sjećanju, ne oslanjajući se na predmete iz okoline.

Prijedlog mogućih zadataka:

Što možemo rezati?

Što možemo odijevati?

Što možemo piti?

Što možemo brisati?

Što možemo podizati?

Što možemo zatvarati?

Što možemo prati?

Što možemo glačati?

Što možemo graditi?

 

U trgovini

Ovu je igru poželjno igrati nakon što ste s djetetom više puta zajedno odlazili u kupovinu u velike trgovine. Dijete po uputama odrasle osobe u mislima posjećuje određeni odjel i kupuje predmete koji se na tom dijelu prodaju. Roditelj kaže: „Sad si na odjelu voća. Što ćeš kupiti?“ Dijete, primjerice, odgovara: „Kupit ću šljive, grožđe, jabuke i breskve.“ „Dobro. Sad si na odjelu mliječnih proizvoda. Što ćeš tu kupiti?“ „Kupit ću mlijeko, voćni jogurt, svježi sir i maslac.“ Na isti način „posjećuju se“ odjeli: igračaka, odjeće, povrća, pekarskih proizvoda, proizvoda za kućanstvo, vrt i dr.

 

Literatura: I. Posokhova – 200 logopedskih igara

 

Marija Simonić, stručna suradnica logopedinja