O nama

Dječji vrtić Čarobni pianino s radom je započeo 1995. g. kao glazbena igraonica pod nazivom “Cvrčak”, a 1998. godine registriran je kao ustanova Dječji vrtić Čarobni pianino. Dječji vrtić Čarobni pianino djelatnost predškolskog odgoja, obrazovanja, zdravstvene zaštite, njege, prehrane i socijalne skrbi ostvaruje od rujna 1998. g., sukladno Zakonu o predškolskom odgoju i obrazovanju (Narodne novine 10/97, 107/07 i 94/13), Državnom pedagoškom standardu predškolskog odgoja i naobrazbe (Narodne novine 63/08), Nacionalnom okvirnom kurikulumu (2010) te Nacionalnom kurikulumu za rani i predškolski odgoj i obrazovanje (2014), kao i svim ostalim relevantnim pravnim aktima i pravilnicima.

Dječji vrtić Čarobni pianino svoju djelatnost realizira za potrebe 4 lokalne samouprave (Split, Kaštela, Omiš i Solin) i djeluje u 9 područnih jedinica u kojima se provode redoviti cjelodnevni i poludnevni programi, a provode se i specijalizirani Montessori i Engleski programi, te poseban program predškole. Prostori u kojima se u Dječjem vrtiću Čarobni pianino provode svi redoviti i posebni programi zadovoljavaju sve odgojno-obrazovne, kao i higijensko-zdravstvene standarde koje jamči i sustav HACCP certificiran u Dječjem vrtiću Čarobni pianino od 23. svibnja 2013. g.

IMG_8585 (1)
IMG_8584 (1)
IMG_8583

Kurikulum

Dječji vrtić Čarobni pianino provodi program ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja temeljenog na humanističkom pristupu usmjerenom na dijete, njegove potrebe te poticanje razvoja svih njegovih potencijala. Svakodnevno se učimo promatrati, vidjeti i razumijevati dijete. Imajući u vidu da je svako dijete jedinstveno i da ima svoj vlastiti tempo razvoja i učenja, u našem odgojno-obrazovnom radu promičemo individualni pristup, omogućavajući djetetu aktivnosti kroz koje ono svakodnevno ima priliku usavršavati svoje postojeće kompetencije.

Nastojimo uključiti djecu u planiranje aktivnosti, a time i oblikovanje života i rada vrtića. To ih potiče da putem ravnopravnih, uvažavajućih i partnerskih odnosa s odraslima, razvijaju samostalnost, samopouzdanje i odgovornost te uče kreativno i kritički razmišljati što je cilj našeg odgojno-obrazovnog djelovanja.

Obzirom da dijete uči u interakciji sa socijalnom i materijalnom okolinom, posebnu pozornost posvećujemo kreiranju poticajnog prostorno-materijalnog okruženja koje će djetetu omogućiti stjecanje različitih iskustava i konstrukciju novih znanja. Prostorno-materijalno okruženje je prilagođeno djetetu, ima visok obrazovni potencijal te odgovara aktivnoj prirodi učenja djeteta. Materijali su ponuđeni tako da ih djeca mogu birati prema vlastitim interesima i potrebama i na taj način promoviraju neovisnost i samostalnost djece u organizaciji aktivnosti.

Obitelj i vrtić temeljni su sustavi u kojima se dijete razvija i raste, a ovisno o kapacitetima i mogućnostima obitelji i vrtića ovisi hoće li dijete imati priliku sve svoje kapacitete razviti u maksimalnoj mjeri. Djelatnici Dječjeg vrtića Čarobni pianino u svom svakodnevnom radu vode se idejom kako su suradnja i kvalitetno partnerstvo obitelji i vrtića neizostavan dio cjelovite brige i skrbi o djeci i njihovom zdravom psihofizičkom razvoju.

Kvalitetno partnerstvo obitelji, tj. roditelja/skrbnika i vrtića podrazumijeva otvorenu, ravnopravnu i podržavajuću komunikaciju, međusobno poštovanje i prihvaćanje različitosti, uvažavanje uloga (roditelja i odgojitelja/stručnog suradnika/drugog dionika vrtića).

Pri tome, senzibilizirani, motivirani i kompetentni odgojitelji, stručni djelatnici, ali i ostali dionici odgojno-obrazovnog procesa u vrtiću, preduvjet su primjerenog odgovaranja na sve djetetove potrebe, individualne različitosti i posebnosti te osiguranje uvjeta za optimalni i cjeloviti razvoj djeteta, što predstavlja temelj funkcioniranja cijele ustanove Dječji vrtić Čarobni pianino. Bolje poznavanje svakog djeteta omogućava nam svrhovitije planiranje odgojno-obrazovnog procesa. Mi odgojitelji, svakodnevnim istraživanjem vlastite odgojno-obrazovne prakse, pohađanjem različitih programa stručnog usavršavanja te kvalitetnom suradnjom s našom stručno-razvojnom službom, radimo na kontinuiranom unaprjeđivanju naših stručnih kompetencija. S ciljem obogaćivanja programa i ponude našeg vrtića redovito organiziramo izlete, odlaske na kazališne predstave, kino-projekcije i posjete muzejima. Naš moto je stalno napredovati i razvijati se pa na tom putu nailazimo na različite izazove na koje zajednički pokušavamo odgovoriti.

Kućni red

ZDRAVLJE DJETETA

U vrtić se dovodi zdravo dijete, odnosno nije moguće  primiti dijete s povišenom tjelesnom temperaturom, proljevom, povraćanjem, parazitima i slično. Također, nakon preboljele bolesti dijete je moguće  primiti isključivo uz liječničku ispričnicu. Potrebno je naglasiti da nije dopušteno donositi lijekove, osim za kronične bolesnike uz potvrdu i upute o korištenju nadležnog liječnika. Nadalje, ukoliko u vrtiću dođe do ozljede i naglog pobolijevanja pruža se prva pomoć pri čemu se odmah  obavještavaju roditelji koji prema potrebi dolaze po dijete i odvode ga liječniku. U slučaju hitnosti dijete se u pratnji odgojitelja ili zdravstvenog voditelja odvodi liječniku.

Novoupisanu djecu po dolasku u vrtić možemo primiti isključivo uz liječničku potvrdu da dijete može polaziti vrtić (ne stariju od mjesec dana). Također, nakon dužeg izostanka djeteta iz vrtića (60 dana i više) potrebno je ponovno donijeti liječničku potvrdu da dijete može polaziti vrtić.

PREHRANA

Prehrana je usklađena s važećim normativima i kontrolirana od Zavoda za javno zdravstvo. Bitno je naglasiti da je u vrtić strogo zabranjeno unošenje hrane zbog pokvarljivosti, nemogućnosti kontrole skladištenja, kao i higijenske ispravnosti. Nadalje, ukoliko je dijete alergično na određenu vrstu hrane dijete dobiva zamjenski obrok, uz potvrdu i upute nadležnog liječnika i zdravstvenog voditelja.

DOLAZAK I BORAVAK U VRTIĆU

Dijete upisano u jutarnji program dovodi se u vrtić do 9.00 sati  (zbog sigurnosti djece vanjska vrata se zaključavaju).

Dijete upisano u poslijepodnevni program dovodi se u vrtić do 16.30 sati (zbog sigurnosti djece vanjska vrata se zaključavaju).

Dijete upisano u smjenski program dovodi se u vrtić do 9.00 sati u jutarnjoj smjeni ili do 14.00 sati u poslijepodnevnoj smjeni.

Osim roditelja/skrbnika po dijete u vrtić mogu doći isključivo osobe navedene u ovjerenoj Suglasnosti za dovođenje/odvođenje djeteta u/iz vrtića, a ukoliko dođe do promjene, o tome treba obavezno obavijestiti matičnog odgojitelja.

Obavezno je zatvarati vrata pri ulasku i izlasku iz objekta ili dvorišta vrtića. Nadalje, u unutarnjem i vanjskom prostoru vrtića nije dozvoljeno pušenje, dolazak u alkoholiziranom stanju, uvođenje životinja, vršenje prodaje i promidžbe roba i usluga koje ne služe ciljevima odgoja i obrazovanja djeteta, fotografiranje, kao i duži razgovori na mobitelu.

Dijete u vrtiću može boraviti do 10 sati, sukladno programu u koji je dijete upisano i radnom vremenu vrtića. Također, za dijete je potrebno svakodnevno osigurati adekvatnu obuću i odjeću, a u jaslicama pelene, kremice i vlažne maramice.

 

RODITELJI U VRTIĆU

Prilikom dovođenja i odvođenja djeteta obvezno je javiti se odgojitelju pri čemu je dozvoljeno kratko zadržavanje te kratka razmjena informacija s odgojiteljima. Ukoliko je roditeljima/skrbnicima potrebno više infromacija o djetetu, dogovara se individualni razgovor s odgojiteljima. Također, roditelji/skrbnici ne smiju ulaziti u odgojne prostorije u vanjskoj obući te se obvezuju na primjerenu komunikaciju s odgojiteljima, stručnim suradnicima, kao i ostalim djelatnicima vrtića.

Potrebno je dogovoriti  pravila o donošenju kućnih igračaka s odgojiteljima pri čemu igračke koje potiču agresivnost nije primjereno donositi u vrtić. Također, vrtić ne odgovara za kolica, bicikle, nehotično uništena zdravstvena pomagala, odjeću, obuću ili izgubljene osobne predmete.

Nadalje, odgovornost vrtića počinje u trenutku kad odgojitelj preuzme dijete, a prestaje u trenutku predaje djeteta roditelju. Također, prilikom odvođenja djeteta iz vrtića osoba koja odvodi dijete dužna je u svakom trenutku imati nadzor nad djetetom i kod izlaska iz prostora vrtića držati ga za ruku.

Potrebno je redovito pratiti pisane i usmene informacije o boravku djeteta u vrtiću te se odazivati na roditeljske sastanke i individualne razgovore s odgojiteljima, članovima stručnog tima, kao i ravnateljem. Također, roditelj/skrbnik dužan je redovito podmirivati troškove korištenih usluga vrtića.