Dječji vrtić Čarobni pianino s radom je započeo 1995. g. kao glazbena igraonica pod nazivom “Cvrčak”, a 1998. godine registriran je kao ustanova Dječji vrtić Čarobni pianino.
Dakle, Dječji vrtić Čarobni pianino djelatnost predškolskog odgoja, obrazovanja, zdravstvene zaštite, njege, prehrane i socijalne skrbi ostvaruje od rujna 1998. g., sukladno Zakonu o predškolskom odgoju i obrazovanju (Narodne novine 10/97, 107/07 i 94/13), Državnom pedagoškom standardu predškolskog odgoja i naobrazbe (Narodne novine 63/08), Nacionalnom okvirnom kurikulumu (2010) te Nacionalnom kurikulumu za rani i predškolski odgoj i obrazovanje (2014), kao i svim ostalim relevantnim pravnim aktima i pravilnicima.
Dječji vrtić Čarobni pianino svoju djelatnost realizira za potrebe 4 lokalne samouprave (Split, Kaštela, Omiš i Solin) i djeluje u 11 područnih jedinica u kojima se provode redoviti cjelodnevni i poludnevni programi, a provode se i specijalizirani Montessori i Engleski programi, te poseban program predškole.
Prostori u kojima se u Dječjem vrtiću Čarobni pianino provode svi redoviti i posebni programi zadovoljavaju sve odgojno-obrazovne, kao i higijensko-zdravstvene standarde koje jamči i sustav HACCP certificiran u Dječjem vrtiću Čarobni pianino od 23. svibnja 2013. g.
Kurikulum
Dječji vrtić Čarobni pianino provodi program ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja temeljenog na humanističkom pristupu usmjerenom na dijete, njegove potrebe te poticanje razvoja svih njegovih potencijala.
Svakodnevno se učimo promatrati, vidjeti i razumijevati dijete. Imajući u vidu da je svako dijete jedinstveno i da ima svoj vlastiti tempo razvoja i učenja, u našem odgojno-obrazovnom radu promičemo individualni pristup, omogućavajući djetetu aktivnosti kroz koje ono svakodnevno ima priliku usavršavati svoje postojeće kompetencije.
Nastojimo uključiti djecu u planiranje aktivnosti, a time i oblikovanje života i rada vrtića. To ih potiče da putem ravnopravnih, uvažavajućih i partnerskih odnosa s odraslima, razvijaju samostalnost, samopouzdanje i odgovornost te uče kreativno i kritički razmišljati što je cilj našeg odgojno-obrazovnog djelovanja.
Obzirom da dijete uči u interakciji sa socijalnom i materijalnom okolinom, posebnu pozornost posvećujemo kreiranju poticajnog prostorno-materijalnog okruženja koje će djetetu omogućiti stjecanje različitih iskustava i konstrukciju novih znanja.
Prostorno-materijalno okruženje je prilagođeno djetetu, ima visok obrazovni potencijal te odgovara aktivnoj prirodi učenja djeteta. Materijali su ponuđeni tako da ih djeca mogu birati prema vlastitim interesima i potrebama i na taj način promoviraju neovisnost i samostalnost djece u organizaciji aktivnosti.
Obitelj i vrtić temeljni su sustavi u kojima se dijete razvija i raste, a ovisno o kapacitetima i mogućnostima obitelji i vrtića ovisi hoće li dijete imati priliku sve svoje kapacitete razviti u maksimalnoj mjeri. Djelatnici Dječjeg vrtića Čarobni pianino u svom svakodnevnom radu vode se idejom kako su suradnja i kvalitetno partnerstvo obitelji i vrtića neizostavan dio cjelovite brige i skrbi o djeci i njihovom zdravom psihofizičkom razvoju.
Kvalitetno partnerstvo obitelji, tj. roditelja/skrbnika i vrtića podrazumijeva otvorenu, ravnopravnu i podržavajuću komunikaciju, međusobno poštovanje i prihvaćanje različitosti, uvažavanje uloga (roditelja i odgojitelja/stručnog suradnika/drugog dionika vrtića).
Pri tome, senzibilizirani, motivirani i kompetentni odgojitelji, stručni djelatnici, ali i ostali dionici odgojno-obrazovnog procesa u vrtiću, preduvjet su primjerenog odgovaranja na sve djetetove potrebe, individualne različitosti i posebnosti te osiguranje uvjeta za optimalni i cjeloviti razvoj djeteta, što predstavlja temelj funkcioniranja cijele ustanove Dječji vrtić Čarobni pianino. Bolje poznavanje svakog djeteta omogućava nam svrhovitije planiranje odgojno-obrazovnog procesa.
Mi odgojitelji, svakodnevnim istraživanjem vlastite odgojno-obrazovne prakse, pohađanjem različitih programa stručnog usavršavanja te kvalitetnom suradnjom s našom stručno-razvojnom službom, radimo na kontinuiranom unaprjeđivanju naših stručnih kompetencija.
S ciljem obogaćivanja programa i ponude našeg vrtića redovito organiziramo izlete, odlaske na kazališne predstave, kino-projekcije i posjete muzejima.
Naš moto je stalno napredovati i razvijati se pa na tom putu nailazimo na različite izazove na koje zajednički pokušavamo odgovoriti.
Kućni red
ZDRAVLJE DJETETA
U vrtić dovodite zdravo dijete. Ne možemo primiti dijete s temperaturom, proljevom, povraćanjem, ušima, parazitima u stolici.
Nakon preboljele bolesti dijete možemo primiti jedino uz liječničku ispričnicu.
Nije dopušteno donositi lijekove, sirupe, kapi, osim za kronične bolesnike uz potvrdu i upute o korištenju nadležnog liječnika.
Kod ozljeda i naglog pobolijevanja u vrtiću se prima prva pomoć, odmah se obavještavaju roditelji i prema potrebi dolaze po dijete i odvode ga liječniku. U slučaju hitnosti dijete se u pratnji odgojitelja ili zdravstvene voditeljice odvodi liječniku.
Novoupisanu djecu po dolasku u vrtić možemo primiti jedino uz liječničku potvrdu da dijete može polaziti vrtić (ne stariju od mjesec dana).
Nakon dužeg izostanka djeteta iz vrtića (60 dana i više) potrebno je ponovno donijeti liječničku potvrdu da dijete može polaziti vrtić.
PREHRANA
Usklađena je sa važećim normativima i kontrolirana od Zavoda za javno zdravstvo.
Zabranjeno je unošenje hrane u vrtić zbog pokvarljivosti, nemogućnosti kontrole skladištenja i higijenske ispravnosti.
Ukoliko je dijete alergično na određenu vrstu hrane, djetetu se daje zamjenski obrok, uz potvrdu i upute nadležnog liječnika i zdravstvenog voditelja.
DOLAZAK I BORAVAK U VRTIĆU
Dijete upisano u jutarnji program dovodite u vrtić do 9.00 sati (zbog sigurnosti djece vanjska vrata se zaključavaju).
Dijete upisano u poslijepodnevni program dovodite u vrtić do 16.30 sati (zbog sigurnosti djece vanjska vrata se zaključavaju).
Dijete upisano u smjenski program dovodite u vrtić do 9.00 sati u jutarnjoj smjeni ili do 14.00 sati u poslijepodnevnoj smjeni.
Osim roditelja/skrbnika po dijete u vrtić mogu doći isključivo osobe navedene u ovjerenoj Suglasnosti za dovođenje/odvođenje djeteta u/iz vrtića, a ukoliko dođe do promjene, o tome treba obavezno obavijestiti matičnog odgojitelja.
Obavezno zatvarati vrata pri ulasku i izlasku iz objekta ili dvorišta vrtića.
Dijete u vrtiću može boraviti do 10 sati, sukladno programu u koji je dijete upisano i radnom vremenu vrtića.
Za dijete je potrebno svakodnevno osigurati adekvatnu obuću i odjeću, u jaslicama pelene, kremice, vlažne maramice.
U unutarnjem i vanjskom prostoru vrtića nije dozvoljeno:pušenje, dolazak u alkoholiziranom stanju, uvođenje životinja, vršenje prodaje i promidžbe roba i usluga koje ne služe ciljevima odgoja i obrazovanja djeteta, fotografiranje, duži razgovori na mobitelu.
RODITELJI U VRTIĆU
Prilikom dovođenja i odvođenja djeteta obvezno je javiti se odgojitelju.
U vrtiću je dozvoljeno kratko zadržavanje prilikom odvođenja i dovođenja djeteta, kao i kratka razmjena informacija o djetetu sa odgojiteljima. Za više informacija dogovoriti sa odgojiteljima individualni razgovor.
Roditelji ne smiju ulaziti u odgojne prostorije u vanjskoj obući.
Roditelji se obvezuju na primjerenu komunikaciju s odgojiteljima, stručnim suradnicima i ostalim djelatnicima vrtića.
Dogovorite sa odgojiteljima pravila o donošenju kućnih igračaka, igračke koje potiču agresivnost nije primjereno donositi u vrtić.
Vrtić ne odgovara za kolica, bicikle, nehotično uništena zdravstvena pomagala, odjeću, obuću ili izgubljene osobne predmete.
Odgovornost vrtića počinje u trenutku kad odgojitelj preuzme dijete,a prestaje u trenutku predaje djeteta roditelju.
Prilikom odvođenja djeteta iz vrtića osoba koja odvodi dijete dužna je u svakom trenutku imati nadzor nad djetetom i kod izlaska iz prostora vrtića držati ga za ruku.
Potrebno je redovito pratiti pisane i usmene informacije o boravku djeteta u vrtiću te se odazivati na roditeljske sastanke i individualne razgovore s odgojiteljima, članovima stručnog tima ili ravnateljem.
Roditelj/skrbnik dužan je redovito podmirivati troškove korištenih usluga vrtića.